Fundamenten studie 'Groeien in geloof 1’

U bent christen geworden en u wil nu meer weten van het geloof en Jezus beter leren kennen? Dan nodigen we u uit om deze uitdaging aan te gaan en vrijblijvend deze cursus te volgen.

Tijdens deze cursus worden belangrijke fundamentele waarheden, die we in de Bijbel vinden over het plan van God, behandeld. De cursus bestaat uit 12 lessen met het thema 'leren leven in de kracht van Jezus'. Met als doel Jezus als verlosser beter te leren kennen.

Elke maandagavond komen enthousiaste mensen samen om hun kennis en geloof te verfrissen. Het zijn avonden die erop gericht zijn om te leren luisteren naar elkaar en de docenten hebben als taak om je te helpen te groeien in je geloof. 
Of je nu veel van de Bijbel weet of weinig, deze avonden helpen een ieder die openstaat voor verrijking van zijn of haar geloof.


Vervolg cursus 'Groeien in geloof 2’

Voor de cursisten die de cursus 'Groeien in geloof' hebben doorlopen is er de mogelijkheid om samen met ons op reis te gaan. We gaan op pad met het doel meer te leren over wat het betekent om Jezus te volgen. Daar kun je over lezen en leren. Maar het beste leer je door het te doen, met vallen en opstaan. Zoals Jezus wandelde met Zijn discipelen zo gaan we met elkaar op pad.

De cursus bestaat uit 12 lessen en het thema van deze discipelschap cursus is 'Leren dienen in de gaven van de Geest'. Tijdens deze cursus gaan we ook praktisch uitstappen; hoe we dat gaan doen leer je tijdens deze cursus. We kunnen van elkaar leren, elkaar bemoedigen of de spiegel voorhouden.

Ook is de cursus toegankelijk voor hen die de cursus 'Groeien in geloof 1' niet hebben gevolgd. 

 

 


U bent welkom elke maandagavond, aanvang 19:30 uur.
(in principe is het elke maandagavond maar check voor de zekerheid altijd even de agenda)

De cursusen wordt gehouden in Berea en zijn gratis.
Alleen zal er een bijdrage gevraagd worden voor het cursus materiaal. 

De cursus loopt van 12 September tot 22 Mei 2017
Onder leiding van Maurits Dijkgraaf en Leen van Slooten.
Locatie: Joop Geesinkweg 313 - 1096 AW Amsterdam
Opgave: Tel. 020-5929929, E-mail: info@berea.nl